صدر نشینان ماراتن انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد

به قلم سردبیر سلام چند روزی از تبلیغات انتخابات 1402 میگذرد و تقریبا به گواه شنیده ها و آمار های شفاهی و استقبال مردم از حضور کاندیداهای سراسر استان، می توان با کمی خطا سرنوشت این کارزار را حدس زد. به گزارش گروه رسانه ای تابش و بر اساس تحلیل‌های رسیده به این دفتر به […]

به قلم سردبیر

سلام چند روزی از تبلیغات انتخابات 1402 میگذرد و تقریبا به گواه شنیده ها و آمار های شفاهی و استقبال مردم از حضور کاندیداهای سراسر استان، می توان با کمی خطا سرنوشت این کارزار را حدس زد.
به گزارش گروه رسانه ای تابش و بر اساس تحلیل‌های رسیده به این دفتر به نظر می‌رسد تقریبا راس نشینان این مارتن مشخص شده اند، البته در بعضی حوزه ها مثل بویراحمد و دنا و مارگون، انتخابات کمی بیشتر از نقاط دیگر استان پیچیده وگنک خود را نشان می دهد.
با توجه به درصد آرای دوره گذشته و احتساب رای اولی ها در این حوزه، نماینده فعلی شانس کمتری نسبت به دو رقیب دیگر خود دارد زیرا ریزش آرا ی مهدی روشنفکر در منطقه منتسب به ایشان و پیوستن هواداران فعال ایشان ، تا جایی که ذهن نگارنده یاری می دهد یکی از شاخصه های مهم ریزش بوده، البته چند شاخصه دیگر نیز در این رهگذر پاشنه آشیل مهدی روشنفکر بوده که از آنها عبور می کنیم.
با این فرضیه بصورت طبیعی دو رقیب تاثیر گذار ایشان یعنی نادر منتظریان و محمد بهرامی گوی سبقت را از ایشان ربوده و بر اساس شم سیاسی و شگردهای انتخاباتی تیم های این دو کاندیدا می توانند بر اساس توانمندی خود و استقبال مردم سرنوشت انتخابات را تعیین کنند. .
آنچه مسلم است محمد بهرامی آرا خاکستری بیشتری نسبت به دیگر رقبا دارد اما آیا تیم راهبردی انتخاباتی ایشان چقدر توان جذب این آرا را داشته باشند جای تامل است، در این میان نادر منتظریان با توجه به حضور دیر هنگامش در انتخابات دوره گذشته و رای قابل قبول مدت زمان کم حضورش در آن دوره، این بار بسیار با فرصت و فراغ بال بیشتری امکان رقابت را فراهم آورده، بنا براین، فرضیه ی ما برای پیش بینی انتخابات در این حوزه، صدر نشین این دو نفر هستند، هرچند همانگونه که عرض شد، بسته به روند جذب و تاکتیک‌های انتخاباتی ستادهای آنان دارد.
به گمان ما آرای این دو نفر با اختلاف کمی نسبت به یکدیگر نزدیک هستند، البته در صورتی که آرا ی خاکستری و کسانی که تمایل به رای دادن ندارند همچنان بر همین پاشنه بچرخند.
و اما شهرستان های گچساران و باشت،
همانگونه که عنایت دارید برای اولین بار یک اتحاد عجیب و غریبی بین اصولگرایان این منطقه رخ داد و فرد کمتر شناخته شده ای در قیاس با رقیب و متحدانش پر چم مخالفت با تاجگردون را علم کرد، البته این اشتباه اصولگرایان به نفع تاجگردون شد، زیرا اگر بجای دلاویز از زینل زاده حمایت می شد شاید زحمت تاجگردون برای کنار زدن رقیب سخت‌تر بود، از خوش شانسی تاجگردون،« دلاویز» خروجی این اتحاد شد، هرچند که حدس و گمان هایی از گوشه و کنار مبنی بر شکنندگی این اِتتلاف تا پایان انتخابات شنیده می شود که کمی دور از ذهن است، ولی هر چه بود پیروزی بلا منازع تاجگردون در این حوزه قطعی است.
کهگیلویه بزرگ،
سناتور موحد که سالهاست در مجلس شورای اسلامی حضوردارد با استقبال چشمگیری در این دوره از طرف آحاد مردم روبرو شد اگر چه رقیب قابل ملاحظه ایشان نیز نماینده ادوار مجلس بوده به نظر می‌رسد نتوانست آنگونه که موحد توانست دل مردم را بدست بیاورد، عمل کند هر چند بحث قومیت از طرف دیگر کاندیداهای این حوزه بسیار پررنگ بوده اما موحد با نشان پرچم فیروزه ای توانست یک اتحاد و همبستگی خلل ناپذیری را بین اقوام مستقر در کهگیلویه بوجود آورد.
شاید یکی از مهمترین شاخصه های سناتور همین جمله معروف «مردم داریست» اگر چه گاهی عبوس به نظر می‌رسد اما پشت این ظاهر عبوس دلی بزرگ دلداری میکند ،شاید سادگی بزرگواری در عنوان مسائل سیاسی و رگه هایی از صداقت، ایشان را سیدی قابل احترام معرفی کند، اما کارکشتگی سناتور فیروزه ای و گره کشایی ایشان از مشکلات مردم و عدم وابستگی به بحث قومیت در سطح خودش باعث شد تا مردم کهگیلویه بزرگ با عبور از مباحث سطحی به اردوگاه مرد فیروزه ای آن حوزه بپیوندند .
براساس این شواهد در حوزه کهگیلویه بزرگ و استقبال و بازخورد جامعه، به نظر می‌رسد مرد فیروزه ای« سناتور موحد» طلوع هفتم خود را در کمال آرامش جشن خواهد گرفت، البته سکوت سردار هاشمی پور در این مقطع که صد درصد به نفع جریان قومی منتسب به ایشان نیز بود ، به رویش آرا ی موحد کمک کرد و صد البته کسانی که تا دیروز با سناتور همراه بودن و امروز در مخالفت با ایشان پرچم به دست شده اند نیز به جای ریزش، موحد رویش درو کرد .
پس در این رزمگاه، موحد چون سربازی کهنه کار از تمام ظرفیت ها استفاده بهینه نمود و به نظر ما برنده این دوره از انتخابات هست.
انتخابات مجلس خبرگان رهبری
با توجه به علاقه مردم استان به حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی و یادگار ایشان و عزت و همراهی این خانواده با مردم سراسر استان بصورت قطع یقین نمایندگی در این حوزه به سید خوش سخن و با درایت آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی سپرده خواهد شد. ضمن احترام به تمامی کاندیداهای شرکت کننده برای همه صدر نشینان و منتخبین محترم آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به مردم را از خداوند منان خواهانیم.

.

تابش

تابش انتخابات