مدیران بی لیاقت از زبان یک خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی

تابش آنلاین: ابراهیم عزیزی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی امید زاگرس، با ارسال یادداشتی معضلات مدیریتی استان و مشکل اطلاع رسانی خبرنگاران را تشریح نمود.

یادداشت/

به گزارش گروه رسانه ای تابش؛ خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد این روزها از بی خبری افسرده شده اند و از اخبار و گزارش های جدید و امید آفرین در آنها خبری نیست.

در این یادداشت آمده است:   مدتی است که رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از جمله خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات از رونق افتاده اند و تنها به انتشار اخبار معمولی و کم اهمیت بسنده می کنند. شاید یکی از عوامل بی رونقی رسانه ها کند شدن سرعت اینترنت و محدود شدن دسترسی به پیام رسان ها خارجی عنوان شود اما رسانه نباید ماهیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود به جامعه را از دست بدهد.

روزانه اگر سری به صفحات اصلی خبرگزاری ها، پایگاه های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد بزنید اخبار کلیشه ای را خواهید که هیچ دردی از مخاطب امروزی دوا نمی کند. نه از نقدهای منصفانه و دلسوزانه خبری هست و نه از اخباری که به رشد و توسعه استان کمک کند.

در برخی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تنها سفرهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی مدیران و نمایندگان مجلس به مناطق محروم پوشش داده می شود و درد ها و دغدغه های اصلی مردم به فراموشی سپرده شده اند.

بی آبی، عدم توسعه شهری، تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی، بی توجهی به آسیب های اجتماعی، بیکاری،کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق، افزایش جرم و جنایت، تاخیر و بی توجهی بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و هزاران معضل دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد و  را به محاق برده است و نقش رسانه ها و هماهنگی آنها برای انعکاس این مشکلات به مسئولان رده بالای کشور به طور کلی بی رنگ شده است.

از سوی دیگر انتصاب مدیرانی که نه براساس تخصص، تعهد و شایسته سالاری بلکه به خاطر طایفه گرایی و قوم گرایی و سفارش نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت ها را اشغال کرده اند نیز درد دیگری است که این روزها مردم استان آن را به خوبی لمس کرده و لیست های بلند بالایی از این مدیران را در فضای مجازی منتشر می کنند.

کهگیلویه و بویراحمد از عمق جان افسرده شده است از بی لیاقتی مدیرانی که از آسفالت یک خیابان درمانده شده اند تا مدیرانی که هر روز در جلسات استانداری شرکت می کنند اما خروجی اقدامات آنها در جامعه هیچ نشانی از توسعه و امیدواری به بهبود شرایط را به مردم القا نمی کند و در اینجا رسانه ها مقصر اصلی هستند.

مردم نباید نسبت به  رسانه ها بی اعتماد شوند زیرا رسانه چشم بیدار جامعه است و باید حقایق را شفاف و دقیق اطلاع رسانی کند نه اینکه به استاندار و مدیر و مسئول بچسبد و دردهای انباشته شده مردم را به فراموشی بسپارد.

متاسفانه برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد رسالت اصلی خود را از یاد برده اند و این موضوع را با اخبار ضعیف و حقیری که روزانه منتشر می کنند می توان به خوبی فهمید.

رویکرد رسانه های کهگیلویه و بویراحمد باید تغییر کند، هرچند اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز حامی ندارند اما با قلم و بیان تاثیرگذار خود ، می توانند بسیاری از کج روی ها را اصلاح کرده و رشد و توسعه را به جامعه هدیه دهند.