شباهنگ مدیر کل بیمه سلامت استان به مناسبت روز روانشناس :

کمبود دکتری تخصصی رشته روانشناسی در کهگیلویه و بویراحمد/ اطلاع رسانی در خصوص پوشش بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره

تابش آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیاویه و بویراحمد در گرامیداشت روز ملی مشاوره و روانشناسی گفت : خدمات روانشناسی شامل روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است

به گزارش گروه رسانه ای تابش به نقل از  وابط عمومی بیمه سلامت استان ، فروغ شباهنگ  به مناسبت نهم اردیبهشت و گرامیداشت روز ملی مشاوره و روانشناسی ضمن بیان این خبرگفت :

سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند اختلالات رشدی عصبی، کم توانی‌های ذهنی، اختلالات ارتباطی و حرکتی، اسکیزوفرنی، اختلالات اعتیاد و سو مصرف مواد، و سایر اختلالات روانی و…. و به طور کلی روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است.

ایشان با بیان اینکه سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است بیان داشت: علاوه بر این در صورتی که بیمه شده ای مشمول کاهش فرانشیز حمایتی و یا تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر باشد به تناسب بیماری، میزان پوشش هزینه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت حتی تا 85درصد افزایش می‌یابد.

 

خانم شباهنگ گفت: افراد صاحب صلاحیت جهت تجویز و ارائه خدمات شامل روانپزشک، دکترای تخصصی روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی (MDphd) و دکترای روانشناسی سلامت می باشد.

 

وی با بیان اینکه طبق گفته مسئولان مربوطه، آمار خودکشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به طور قابل ملاحظه ای بالا هست افزود: یکی از معضلات موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود دکتری تخصصی در رشته روانشناسی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان ضمن یادآوری قانون الزام مراکز به عقد قرارداد با بیمه های پایه آمادگی اداره کل بیمه سلامت استان را جهت عقد قرارداد با روانپزشکان، روانشناسان بالینی و دکترای روانشناسی در شهرستان های استان و در بخش های دولتی و خصوصی اعلام کرد و افزود اگر در سطح استان فردی فاقد پوشش بیمه پایه باشد می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا ادارات بیمه سلامت در شهرستان ها و یا مرکز استان نسبت به اخذ پوشش بیمه ای خود اقدام نماید