آغاز فعالیت مراکز تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد از فردا ۱۴ فروردین ماه

تابش آنلاین؛ رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی مدارس این استان از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ باز و فعالیت های آموزشی به طور رسمی در سال جدید آغاز می شود؛ شروع کلاس در مدارس شیفت صبح در این ایام روزهای سه شنبه و چهارشنبه) هفته جاری با توجه به شب های پر فیض قدر ساعت ۹ است.

به گزارش گروه رسانه ای تابش سید ولی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به منظور بهره مندی دانش آموزان و فرهنگیان از برکات ماه مبارک رمضان و شب قدر، فعالیت مدارس در روزهای ۱۴ و ۱۵ از ساعت ۹ صبح آغاز و در روزهای باقی مانده تا پایان ماه مبارک رمضان شروع به کار مدارس از ساعت هشت صبح خواهد بود.

وی بیان کرد: پس از پایان ماه ماه مبارک رمضان شروع به کار مدارس به روال عادی باز خواهد گشت.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی در هر دوره تحصیلی معلمان باید از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش آموزان در این ماه مبارک خودداری کنند.

موسوی تاکید کرد: نیاز است دانش آموزان از فرصت اندک تا پایان فعالیتهای آموزشی مدارس در سال تحصیلی جاری نسبت به حضور منظم در کلاسهای درس اقدام و از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را ببرند.

۱۸۳ هزار و ۱۰۳ نفر دانش‌آموز در سه هزار و ۱۹۰ آموزشگاه در کهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیل هستند.

یکهزار مدرسه در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۱۲۱ هزار و ۷۳۰ نفر دانش‌آموز را پوشش می‌دهند؛ یعنی بیش از ۳۱ درصد مدارس در سطح شهر است که بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان را در خود جا می‌دهند.

همچنین بیش از ۶۸ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد در روستاها بنا شده‌اند که بیش از ۳۳ درصد دانش‌آموزان را در خود جا می‌دهند، یعنی ۶۱ هزار و ۶۵۲ نفر دانش‌آموز روستایی در این مدارس تحصیل می‌کنند.