خبر

هفته هنر انقلاب اسلامی۱۵ برنامه فرهنگی در استان برگزار می شود

تابش آنلاین: رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ برنامه فرهنگی و هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود.

به گزارش گروه رسانه ای تابش، شریف اسلامی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نمایش، موسیقی، ادبیات پایداری، تجسمی و… طی یک هفته در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه گرافیک سفیران شهید، تجلیل از هنرمندان برگزیده استان، برنامه عصر خاطره بلوط و برنو و اجرای نمایش خیابانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اسلامی اظهار داشت: کارگاه روایت نویسی عشایر، اجرای پاتوقی گروههای سرود عشایری، شب شعر آواز عشایری و برگزاری دوره کوتاه مدت تربیت هنرمندان جوان در پنج رشته هنری از دیگر برنامه هاست.

وی با بیان اینکه ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی بوده و از ۲۰ تا ۲۷ فروردین نیز به نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است، گفت: شهید آوینی زندگی خود را در مسیر پیوند زدن ارزش‌های اسلامی با هنر وقف کرد و آن شهید والامقام با پیوند اندیشه، حکمت و عرفان دینی با هنر، به خلق آثاری همچون روایت فتح دست زد که هنوز در اذهان مردم ایران ماندگار مانده است.

خبرنگار: سیده مهناز فاطی اصل

سردبیر: اردشیر کیانی